دوشنبه 10 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡جاهای دیدنی کلاردشت (1402) | معرفی + عکس

⚡جاهای دیدنی کلاردشت (1402) | معرفی + عکس

⚡جاهای دیدنی کلاردشت (1402) | معرفی + عکس


نویسنده: زهرا آذرنیوش
07 اردیبهشت 1399

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡جاهای دیدنی کلاردشت (1402) | معرفی + عکس جهت اجاره و رزرو



  • کلاردشت؛ بهشت شمال ایران :

کلاردشت از زیباترین جاهای ایران و از مقاصد اصلی گردشگران در فصل بهار و تابستان است. هوای مطبوع، آسمان آبی به علاوه مناظر طبیعی و رویایی این منطقه، با وجود چشمه‌ها و آبشارهای گوناگون، بر زیبایی و طراوات آن می‌افزاید. آب و هوای مطبوع کلاردشت، مهم‌ترین امتیاز آن است و جذب گردشگران آن را چندین برابر می‌کند. اگر هنوز به کلاردشت سفر نکرده‌اید، با ما همراه شوید تا این بهشت زیبا را بیشتر بشناسید. 

کلاردشت زیبا

کلاردشت زیبا

  • کلاردشت کجاست؟

کلاردشت از شهرهای زیبای استان مازندران است و در غرب آن قرار دارد. این شهر زیبا، دشتی بزرگ در میان کوه‌های البرز محسوب می‌شود و ارتفاع آن از سطح دریای خزر حدود ۱۲۵۰ متر است. این شهر زیبا به دریا متصل نیست؛ اما طبیعت آن بسیار سرسبز و سرزنده است. 
کلاردشت حدود ۵۰ کیلومتر (70 دقیقه) با چالوس فاصله دارد و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار دارد که مسیر آن حدود 2 ساعت و 30 دقیقه زمان می‌برد. این منطقه زیبا از جنوب به کوه‌های تخت سلیمان، از شمال به عباس آباد و دریای خزر، از غرب به قزوین و از سمت شرق به مرزن‌آباد و چالوس منتهی می‌شود. 
کلاردشت به علت هوای پاک و فاصله کم با تهران، اغلب تفریحگاهی برای اهالی پایتخت محسوب می‌شود. کلاردشت ۳۰ محله دارد که یک پنجم آنها داخل شهر هستند و بقیه آن را روستاهای آن دربرمی‌گیرند. 

مسیر دسترسی از تهران به کلاردشت

مسیر دسترسی از تهران به کلاردشت

  • درباره کلاردشت :

باستان‌شناسان سابقه شهر کلاردشت را به هزاران سال پبش و دوره باستانی ایران می‌رسانند. حفاری‌هایی که در دوره حکومت پهلوی اول در تپه اجابیت صورت گرفت، باستان‌شناسان قدمت کلاردشت را به ۴۰۰۰ سال پیش می‌رسانند. رضاشاه در سال ۱۳۱۰ دستور داد کاخی در کلاردشت برای او بسازند. هنگام خاک‌برداری اقامتگاه، جامی زرین و اشیایی قیمتی از این مکان یافتند که در موزه ایران باستان نگهداری می‌شوند. 
کلاردشت از دو بخش کلار به معنای آبادی و دشت به معنای سرزمینی هموار تشکیل شده است و به معنای «شهری در دل دشت» به کار می‌رود. برخی عقیده دارند نام کلار از نام تپه‌ای گرفته شده است که در میان دشت قرار دارد؛ اما تپه‌ای که در کلاردشت است، یک تپه دست‌ساز محسوب می‌شود و قدمت زیادی ندارد. این تپه به ثبت آثار ملی رسیده است. باستان‌شناسان تپه کلاردشت را مرکز حکومت سلسله‌های محلی می‌دانند.

طبیعت کلاردشت

طبیعت زیبای کلاردشت

مردم کلاردشت، اغلب به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند. در بین ساکنان این منطقه، مردمانی مهاجر زندگی می‌کنند که برخی به زبان کردی کرمانشاه و بعضی دیگر به زبان ترکی قشقایی سخن می‌گویند. 
کلاردشت از تولیدکننده‌های عمده گل و گیاه در کشور است. این منطقه، زمین‌های کشاورزی، باغ‌های میوه و مرکباتی چون کیوی و موز‌های بسیاری در منطقه جنوب خود دارد که نقش موثری در اقتصاد شهر ایفا می‌کنند. صید ماهی از دیگر مشاغل مردم این منطقه است؛ اگر به کلاردشت سفر کردید می‌توانید انواع ماهی را از بازار این شهر زیبا بخرید. 

کلاردشت زیبا

کلاردشت

کلاردشت هرساله میزبان ۷۰۰ هزار توریست خارجی و داخلی است. طبیعت سرسبز، جنگل‌های پرتراکم، کوه‌های سر به فلک کشیده، هوای مطبوع و چشم‌انداز مه زیبا، ویژگی‌هایی است که گردشگران را به تماشای این شهر زیبا و رویایی جذب می‌کند. 

  • راهنمای سفر به کلاردشت :

کلاردشت حدود ۵۰ کیلومتر (70 دقیقه) با چالوس فاصله دارد و در میان جاده کرج به چالوس قرار گرفته است؛ بنابراین بهترین راه دسترسی به این شهر زیبا، سفر از طریق جاده چالوس است. اگر از تهران به کلاردشت می‌روید، باید از اتوبان همت به آزادراه تهران-شمال وارد شوید، سپس به جاده چالوس بروید. 
در مسیر جاده چالوس، زیبایی‌های این جاده را تماشا کنید و لذت ببرید، نرسیده به چالوس از مسیر دوراهی مرزن‌آباد، به سمت چپ بپیچید و وارد جاده کلاردشت بشوید. بعد از ۴۰ دقیقه رانندگی در این مسیر، به کلاردشت می‌رسید. بازگشت به تهران و مسیر کلاردشت تا تهران نیز از همین راه انجام می‌شود. 

جاده چالوس به کلاردشت

جاده چالوس به کلاردشت

مسیر دیگر، جاده عباس‌آباد به کلاردشت است. این جاده جذاب و رویایی، از زیباترین جاده‌های شمال محسوب می‌شود که بعد از پیمودن یک مسیر جنگلی ۳۸ کیلومتری (45 دقیقه)، شما را به کلاردشت می‌رساند. جاده چالوس را بارها در سفر به شمال دیده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنیم از این جاده هم بروید؛ زیرا زیبایی‌های جاده عباس‌آباد نیز بسیار جذاب و رویایی می باشد.

جاده عباس آباد به کلاردشت

جاده عباس آباد به کلاردشت

  • آب و هوای کلاردشت :

کلاردشت یکی از خوش آب و هواترین شهرهای شمال ایران و حتی جهان به شمار می‌رود. هوای این شهر زیبا در فصل تابستان که همه از گرما می‌نالند، هوایی بسیار خنک و مطبوع است. هوای کلاردشت به نسبت دیگر شهرهای شمال ایران، کمی‌ خنک‌تر به نظر می‌رسد. جالب است بدانید ساکنان ییلاقی کلاردشت در برخی از شب‌های تابستان به علت پایین آمدن دما، لباس گرم می‌پوشند. 
هوای کلاردشت غیرشرجی است و همین ویژگی آن را از دیگر شهرهای مازندران متمایز می‌کند. ارتفاع زیاد کلاردشت از سطح دریا، رطوبت آن را مناسب می‌کند. کلاردشت در بیشتر روزهای سال ابری است و زمستان‌های سردی دارد. 

پاییز کلاردشت

پاییز کلاردشت

  • بهترین زمان سفر به کلاردشت :

طبیعت کلاردشت در چهارفصل سال زیبایی خاص خود را دارد. نیمه اول سال، بهترین زمان سفر به کلاردشت و شلوغ‌ترین زمان سفر به این منطقه محسوب می‌شود. گردشگران بسیاری در این فصل از گرمای محیط اطراف خود فاصله می‌گیرند و به کلاردشت سفر می‌کنند. در این فصل، خبری از رطوبت نیست و کلاردشت از هوای بسیار خوبی برخوردار است. 

فصل پاییز در جنگل‌های کلاردشت بسیار زیبا و جذاب است. بیشتر مناطق این جنگل پوشیده از برفند. سردی هوای کلاردشت از آذرماه آغاز می‌شود و تا میانه اسفند ادامه دارد. اگر در زمستان به کلاردشت سفر کردید، حتما لباس گرم همراه خود ببرید. 

زمستان کلاردشت

کلاردشت برفی

  • تفریح در کلاردشت :

تفریح در کلاردشت از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این شهر زیبا است. طبیعت زیبا و متنوع کلاردشت و امکانات تفریحی آن، منطقه را به بهترین جا برای تفریحات طبیعت‌گردی تبدیل می‌کند. 

جنگل‌نوردی :

جنگل‌های متراکم، زیبا و سرسبز از تماشایی‌ترین جاذبه‌های تفریحی و دیدنی کلاردشت هستند. این جنگل‌های زیبا، بهترین گزینه برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شوند. استشمام هوای تازه و پاک، جنگل‌نوردی، کمپینگ، استراحت در کلبه‌های چوبی و تفریحات دسته جمعی دوستانه با برپایی آتش، صرف چای و سیب زمینی آتشی در دل جنگل، از جذاب‌ترین تفریحاتی هستند که می‌توانید در کلاردشت تجربه کنید.
جنگل مجل یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح جنگل‌نوردی است که می‌توانید از گشت و گذار در آن لذت ببرید. 

جنگل کلاردشت

جنگل کلاردشت

پیاده‌روی :

مرداب دیوک از جذاب ترین و در عین حال، ترسناک‌ترین مرداب‌های ایران به شمار می‌رود. این مرداب زیبا در میان درختانی انبوه قرار دارد و تا به امروز از نظرها پنهان مانده است. 
مسیر پیاده‌روی مرداب، یکی از جذاب‌ترین تفریحات کلاردشت است. راه‌پیمایی در هوای مطبوع، تماشای درختان جنگل و گوش سپردن به موسیقی پرندگان، تجربه‌ای به یادماندنی از پیاده‌روی در این مسیر نصیبتان می‌کند. 
مه روی مرداب، از زیباترین تصاویری است که می‌توانید از آن عکاسی کنید و لذت ببرید. این مه همیشگی نیست و گاهی اوقات ظاهر می‌شود. برای طی این مسیر، کفش مناسب بپوشید و به دوربین، آب و غذا هم مجهز باشید. 

مرداب دیوک

مرداب دیوک

 کوه‌نوردی :

کوه‌نوردی از تفریحاتی است که در کلاردشت نصیب کسانی می‌شود که به این ورزش جذاب آشنایی دارند. علم‌کوه در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غرب کلاردشت است و بلندترین کوه این منطقه محسوب می‌شود. کوه‌نوردی و صعود به این کوه بلند، کار هر کسی نیست و برای بالا رفتن از این کوه بلند، باید حتما حرفه‌ای باشید.

علم کوه

علم کوه

تخته سنگی لابه لای علم‌ کوه قرار دارد که به سنگ سماور مشهور است. این تخته سنگ به صورت عمودی روی سطحی شیب‌دار به حالت ایستاده قرار دارد. 
کوه‌پیمایی در اطراف دریاچه حصارچال، از دیگر گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید و لذت ببرید. آب این دریاچه بسیار زلال است و از ذوب یخچال‌هایی سرچشمه می‌گیرد که در دامنه کوه قرار دارند. برای دسترسی به دریاچه حصارچال ابتدا مسیر صعود به علم کوه را دنبال کنید. کوه‌نوردان معمولا پیش از صعود خود، شب را در این مکان می‌مانند و لذت می برند.

دریاچه حصارچال

دریاچه حصارچال

عکاسی :

زیبایی‌های طبیعت کلاردشت بسیار جذاب و توصیف‌ناشدنی هستند. قدم به قدم طبیعت این منطقه تماشایی و زیباست؛ شما می‌توانید از این زیبایی‌ها عکس بگیرید و آنها را در فضای مجازی منتشر کنید تا دیگران هم لذت ببرند. ثبت و ضبط این زیبایی‌های خاطره‌انگیز، از تفریحات جذابی است که می‌تواند شما را سرگرم کند.  

طبیعت کلاردشت

بهار کلاردشت

 طبیعت‌گردی و روستاگردی :

روستاگردی و تماشای طبیعت زیبا از تفریحاتی است که در سفر به کلاردشت شما را سرگرم می‌کند. روستای طویدره از روستاهای ییلاقی کلاردشت است.؛ این روستای نمونه گردشگری دهکده‌ای سرسبز و خوش آب و هوا است که در جاده جنگلی و ارتفاعات مازیچال کلاردشت قرار دارد. 
روستای طویدره مردمانی مهمان‌نواز دارد که از طریق فروش مواد لبنی و دامداری روزگار خود را سپری می‌کنند. باگشت و گذار در این روستا از هوای پاک، طبیعت سرسبز و رویایی و غذاهای محلی آن استفاده کنید و لذت ببرید. 

روستای طویدره

روستای طویدره

مکارود از روستاهای بکر و دست‌نخورده توابع شهرستان کلاردشت است. این روستا با آب و هوای بسیار خوب، محیط آرام و دسترسی مناسب به جنگل، از بهترین تفریحگاه‌های کلاردشت به شمار می‌رود و مکانی تماشایی و جذاب برای تفریح و گردش است. جالب است بدانید ویلاهای مکارود از مهم‌ترین گزینه‌ها برای استفاده و اقامت گردشگران محسوب می‌شوند. 
هریجان از دیگر روستاهای گردشگری کلاردشت است که طبیعتی زیبا و دلنشین دارد. آبشار زیبای هریجان در این روستا، یکی از بهترین مکان‌های تفریحی کلاردشت است. قرارگیری روستا در دشتی پر از گل، با موسیقی پرندگان و جریان آب، از لذتبخش‌ترین لحظاتی است که می‌توانید سپری کنید و لذت ببرید. 

 

ییلاق هریجان

ییلاق هریجان

 پارک جنگلی رودبارک :

پارک جنگلی رودبارک، جذاب‌ترین پارک تفریحی کلاردشت است. این مکان جذاب و رویایی یکی از بهترین جاها برای پیکنیک به شمار می‌رود. نشستن در کنار رودخانه در فصل تابستان، چادرزدن روی سکوها و آلاچیق‌ها و اجاره اتاقک از جذاب‌ترین تفریحاتی است که در این پارک و در طبیعت زیبای آن تجربه می‌کنید و لذت می‌برید. 
پارک جنگلی رودبارک به رستوران و کافی‌شاپ مجهز است و می‌توانید در آن غذای مورد علاقه‌تان را صرف کنید و لذت ببرید. سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و وسایل بازی از دیگر امکانات این پارک زیبا هستند. این پارک تفریحی کلاردشت هزینه ورودی بالایی دارد و برای اقامت شبانه در آن، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. 

پارک جنگلی رودبارک

پارک جنگلی رودبارک

 مجتمع تفریحی باغ چمن :

مجتمع تفریحی باغ چمن از تفریحگاه‌های معروف کلاردشت در نزدیکی رودخانه سرد آبرود است. در این مجتمع تفریحی امکاناتی چون دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، ماهی‌گیری، کافی‌شاپ و هتل برای تفریح و اقامت گردشگران وجود دارد؛ پس از بازدید از این رودخانه زیبا و رویایی به این مجتمع تفریحی بروید و روز خود را با تفریح و لذت به پایان برسانید.

آدرس : کلاردشت، رودبارک، جنب پارک شهرداری | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

مجتمع اقامتی باغ چمن

مجتمع تفریحی باغ چمن

  • جاهای دیدنی کلاردشت :

کلاردشت جاهای دیدنی زیادی برای عرضه به گردشگران دارد که بیشتر آنها جاذبه‌های طبیعی این شهر زیبا هستند. 
در ادامه زیباترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت را به شما معرفی می‌کنیم. 

1- جاده کلاردشت به عباس آباد :

جاده کلاردشت به عباس‌آباد از زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت است. دو طرف این جاده را درختان زیبا و سرسبزی پوشانیده است که انار، تمشک، آلوچه و ازگیل نمونه‌هایی از آن هستند. چشمه‌های پرآبی مانند چشمه سیز گینه در مسیر این جاده، روح تازه‌ای به کالبد انسان می‌بخشد. 
زیبایی جاده جنگلی کلاردشت - عباس‌آباد یکی از بخش‌های جذاب سفر شما خواهد بود. بهتر است در مسیر این جاده فکر رسیدن به مقصد را از سرتان دور کنید و از زیبایی‌های مسیر جاده لذت ببرید.

جاده عباس آباد به کلاردشت

جاده کلاردشت به عباس آباد

2- دهکده مازیچال :

دهکده مازیچال از جاهای دیدنی کلاردشت است و حدود ۲۰ کیلومتر (30 دقیقه) با شهر فاصله دارد. اقیانوسی از ابر در این دهکده وجود دارد که هوای آن را خنک می‌کند. در این دهکده امکانات اقامتی وجود ندارد؛ اگر خواستید شب را در مازیچال کلاردشت بگذرانید، چادر بزنید، لباس گرم بپوشید و تجهیزات مورد نیاز را همراه خود ببرید. 

آدرس : 17 کیلومتری شمال غربی کلاردشت | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

دهکده مازیچال

دهکده مازیچال

3- دریاچه ولشت :

دریاچه ولشت از زیباترین جاذبه‌های کلاردشت است و جزو ۱۰ دریاچه آب شیرین این منطقه محسوب می‌شود؛ این دریاچه زیبا از پوشش گیاهی سرسبزی برخوردار است و آبزیان و پرندگان بسیاری در آن زندگی می‌کنند. تفریحات متنوعی در این دریاچه وجود دارد که ماهی‌گیری، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و شنا نمونه‌هایی از این تفریحات هستند. 

آدرس : 25 کیلومتری جاده چالوس به مرزن آباد | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

4- آبشار هریجان :

آبشار هریجان از جاذبه‌های دیدنی کلاردشت محسوب می‌شود. این آبشار زیبا در میان دشت‌های بزرگ و پرگل قرار دارد و ارتفاع آن حدود ۸۰ متر است. پوشش گیاهی اطراف این آبشار بسیار انبوه و سرسبز است و زیبایی چشمگیری دارد. 
بافت طبیعی روستای هریجان و آبشار آن، به علت ممنوعیت چرای دام ها و جمعیت کم روستا، بکر و قدیمی مانده است و آرامش چشمگیری بر آن حکم‌فرما است. 

آدرس : کلاردشت، روستای هریجان، 10 کیلومتری جاده چالوس | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

آبشار هریجان

آبشار هریجان

5- آبشار آکاپل :

آبشار آکاپل در جنگل کوهستانی سردچال واقع شده است. این آبشار زیبا در امتداد رود سرآبرود و انتهای دره رودبارک قرار دارد. آبشار آکاپل حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد و بلندترین آبشار کلاردشت محسوب می‌شود. 
آبشار آکاپل در منطقه‌ای نسبتا سرد واقع شده است و از میان کوه‌ها جاری می‌شود. این آبشار در زمستان یخ می‌زند؛ با این وجود، زمستان و یخبندان آن مانعی برای عدم جذب گردشگران محسوب نمی‌شود؛ زیرا یخنوردان علاقه فراوانی به آبشار دارند و این قله را در زمستان برای یخنوردی از دست نمی‌دهند.

آدرس : کلاردشت، جنگل کوهستانی سردی چال | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود 

آبشار اکاپل

آبشار آکاپل

6- رودخانه سردآبرود :

رودخانه سرد آبرود از بلندی‌های علم‌کوه سرچشمه می‌گیرد و با شیبی تند از بین دشت‌های منطقه عبور می‌کند. این رودخانه از مناطق حفاظت شده در اطراف دریای خزر محسوب می‌شود و بعد از عبور از دره‌ها و دشت‌های مختلف به دریا می‌ریزد. آبزیانی مانند ماهی قزل‌آلای خال قرمز، ماهی خیاطه، قزل‌آلای رنگین کمان، ماهی سیاه فلس سرمخروطی در آن زندگی می‌کنند. 

آدرس : کلاردشت، دهستان کلارستاق چالوس | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

رودخانه سردآبرود

رودخانه سردآبرود

7- دریاچه هفت خوان :

دریاچه هفت خوان از دریاچه‌های زیبای کلاردشت در مسیر تنکابن و کلاردشت است. عکاسی کنار این دریاچه، بسیار لذت‌بخش است. عنوان این دریاچه از یک رودخانه به همین نام گرفته شده است. این رودخانه تماشایی در مسیر عبور خود، زیبایی‌های قابل توجهی خلق می‌کند. 
مسیر دریاچه هفت‌خوان مرتفع است و از تپه‌ها و دره‌های مختلف می‌گذرد. وسعت کوه، دشت، جنگل و فراخی عظیم آن در کمتر جایی مشاهده می‌شود؛ این شرایط لذت قابل توجهی به مسیر می‌دهد.  

آدرس : کلاردشت، بعد از دو راهی ونداربن، امتداد سردآبرود، بعد از گوسفند سرای بریر، دو راهی کلجاران و لیزونک | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

دریاچه هفت خان

دریاچه هفت خوان

5- سیاه‌بیشه :

روستای سیاه‌بیشه از جاهای دیدنی کلاردشت به شمار می‌رود و در اغلب روزهای سال از مه پوشیده شده است. علت نام‌گذاری روستا به سیاه‌بیشه، مه غلیظ آن است؛ این روستا با وجود حیوانات شکاری، روستایی شکار ممنوع محسوب می‌شود. آنچه لازم است درباره این روستا بدانید، خانه‌هایی است که در آن برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده‌اند و به آنها اجاره داده می‌شوند.

آدرس : کلاردشت، دهستان کوهستان | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

روستای سیاه بیشه

روستای سیاه بیشه

9- روستای کردیچال :

روستای کردیچال از روستاهای خوش آب و هوا و دلچسب کلاردشت به شمار می‌رود. این روستای دیدنی، طبیعتی بکر دارد و در یک منطقه کوهستانی واقع شده است. روستای کردیچال در تمام طول سال هوایی خنک دارد و قدم زدن در دامنه‌های سرسبز آن بسیار لذت‌بخش است. این روستا کلبه‌های چوبی بسیار زیبایی دارد که در فصل بهار به علت سرسبزی طبیعت، زیبایی آنها دوچندان می‌شود. 

آدرس : جاده مرزن آباد - کلاردشت | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

روستای کردیچال

روستای کردیچال

10- جنگل مجل :

جنگل مجل در نزدیکی رودبارک است و از زیباترین جنگل‌های شمالی ایران به شمار می‌رود. جاده خروجی این جنگل زیبا به کاخ سلطنتی اجابیت می‌رسد. طبیعت زیبا، درختان انبوه، هوای خنک و مطبوع، اقامتگاه‌ها و ویلاهای جنگلی زیبا برای اقامت گردشگران، از ویژگی‌های بسیار خوب جنگل مجل هستند. 

آدرس : کلاردشت، روستای مجل | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

جنگل مجل

جنگل مجل

11- جنگل‌ آزو :

جنگل‌ آزو از جاذبه‌های توریستی جذاب در کلاردشت است. این جنگل سرسبز و تماشایی در کنار کوه گرگ قرار دارد و پناهگاه حیوانات وحشی نظیر خرس، گرگ، پلنگ و ... است. این جنگل زیبا با زیبایی‌هایی که دارد طبیعت‌گردان و کوه‌نوردان بسیاری را جذب تماشای خود می‌کند. 
جنگل آزو به یک دره زیبا ختم می‌شود و بعد از عبور از این دره، به یک دشت فراخ و پوشیده از بنفشه و سبزه می‌رسند. این مسیر رویایی، زیبایی‌های جذابی دارد. 

آدرس : کلاردشت، روستای ولبال، 1 کیلومتری غرب حسن کیف | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

دشت آزو

جنگل آزو

12- کاخ اجابیت :

کاخ اجابیت در دامنه‌های جنوبی کلاردشت قرار دارد. این کاخ زیبا که در دوره پهلوی با معماری سفید اروپایی ساخته شد، امروزه به یک مکان تاریخی تبدیل شده است. وسایل عتیقه زیبایی درون این کاخ نگهداری می‌شوند؛ اما امکان وارد شدن به کاخ و تماشای این اشیا در حال حاضر فراهم نیست. 
کاخ اجابیت اکنون زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است. بازدید از محوطه بیرونی کاخ بدون مانع است؛ شکوه ساختمان کاخ و تماشای معماری آن، برای گردشگران بسیار جذاب و حیرت‌انگیز است. 

آدرس : کلاردشت، روستای اجابیت، انتهای خیابان اجابیت، پشت مسجد اجابیت | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

کاخ اجابیت

کاخ اجابیت

  • شکم‌گردی در کلاردشت :

شکم‌گردی و تست غذاهای مختلف و متنوع هر خطه از ایران، از مهم‌ترین جذابیت‌های سفر است. سفر به کلاردشت نیز از این گزینه مستثنی نیست. 
آش‌های محلی کلاردشت، نان‌های داغ و تازه محلی، عسل و لبنیات کوهی این منطقه از لذیذترین خوراکی‌هایی هستند که در کلاردشت نصیبتان می‌شود.  لواشک، آلوچه، ترشیجات و انواع مرباها در این شهر به گردشگران عرضه می‌شود. شما هم می‌توانید این خوراکی‌های خوشمزه را تست کرده یا به عنوان سوغاتی خریداری کنید. 

رستوران محلی گیلدا

رستوران محلی گیلدا

نازخاتون، آغوز مسما، خورشت آلو و باقلا وابیج از خوشمزه‌ترین غذاهای کلاردشت هستند. اگر در سفر به کلاردشت به رستوران‌گردی علاقه‌مند هستید، رستوران البرز، رستوران سنتی گیلدا، رستوران آرش و رستوران اسماعیل، بهترین رستوران‌ کلاردشت محسوب می‌شوند که غذاهای خود را با کیفیتی عالی و قیمت گران به گردشگران ارائه می‌کنند. 

رستوران آرش

رستوران آرش

  • بازار و سوغات کلاردشت :

خرید یکی از بخش‌های جذاب سفر به کلاردشت است. بازارهای متعدد و مراکز خرید کلاردشت از مکان‌های دیدنی هستند که هنگام سفر به این شهر زیبا می‌توانید از آنها بازدید و خرید کنید. 
مجتمع تجاری شقایق، بازار ترکمن‌ها در جاده عباس‌آباد، کردمحله، مجتمع تجاری لیوسان، مجتمع تفریحی کلارسنتر و مرکز خرید الماس از مهم‌ترین مراکز خرید کلاردشت به شمار می‌روند که گشت و گذار در آنها و تماشای اجناس لوکسی که دارند، لذت ویژه‌ای دارد. 

پنجشنبه بازار

پنجشنبه بازار کلاردشت

پنجشنبه بازار کلاردشت از بازارهای سنتی و هفتگی این شهر است. فروشندگان محلی، صبح خیلی زود از جاهای مختلف مازندران به این بازار می‌آیند تا اجناس و کالاهای خود را به گردشگران بفروشند. حضور گردشگران زیاد در کلاردشت، فروش را در این بازار زیاد می‌کند و بر رونق آن می‌افزاید. 
رشته به رشته یا رشته خوشکار اصلی‌ترین سوغات کلاردشت است. علاوه بر این صنایع دستی کلاردشت، نمد‌ها، پاپوش و لباس‌های پشمی، شولابافی و جاجیم را شامل می شوند؛ این صنایع دستی از مهم‌ترین سوغات کلاردشت به شمار می‌روند که برای سوغاتی خریداری می‌شوند.

رشته خوشکار

رشته خوشکار

  • اقامت در کلاردشت :

کلاردشت از مقاصد گردشگری شلوغ و محبوب گردشگران است؛ اگرچه این شهر زیبا در اردیبهشت، خرداد و تیر بیشترین تعداد گردشگر را دارد؛ اما نگران جا برای اقامت در این شهر زیبا نباشید. تنوع مکان‌های اقامتی کلاردشت بسیار زیاد است و امکانات فراوانی برای استفاده گردشگران در آنها وجود دارد.

کلبه چوبی

کلبه های چوبی در کلاردشت

هتل‌های متنوع، اجاره سوئیت های دوخوابه و سه خوابه، کلبه‌های چوبی کلاردشت، مجتمع‌های اقامتی-ویلایی، اجاره ویلا کلاردشت، اقامتگاه بوم‌گردی کلاردشت، اقامتگاه جنگلی و اقامتگاه‌های ییلاقی کلاردشت از گزینه‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. شما طبق سلیقه و هزینه خود بهترین اقامتگاه کلاردشت را با خیال راحت اجاره کنید و از سفر خود لذت ببرید. 

ویلا در کلاردشت

ویلا در کلاردشت

طبیعت‌گردان کلاردشت را بهشت روی زمین و بهشت گم‌شده شمال ایران توصیف می‌کنند؛ طبیعت سرسبز و چشم نواز این شهر زیبا، دیدگان هر گردشگری را غرق در حیرت کرده و روح و روان هر بیننده‌ای را نوازش می‌کند. با سفر به این شهر زیبا، ورقی نو در دفتر خاطرات سفر خود حک کنید.


 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ